دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به استفاده از رسانه های جدید دردنیای تجارت اطلاق میشود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به استفاده از رسانه های جدید دردنیای تجارت اطلاق میشود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است.

دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی برنده ها ،محصولات و خدمات و همچنین بررسی الگوی رفتاری مشتری ها در فضای مجازی با استفاده از فن آوری های دیجیتال عمدتا در اینترنت در اصطلاح دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

۱۰ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم یکی از روش های بازاریابی می باشد که سال هاست در بین کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که از نام این نوع بازاریابی مشخص است، این بازاریابی با ارتباط مستقیم با افراد سعی در ایجاد مشتری می نماید. در این بازاریابی باید از متخصصان بازاریاب حرفه ای با داشتن قدرت بیان و سخنوری استفاده نمود تا به این ترتیب در ذهن کاربران به عنوان یک مزاحم جلوه داده نشوید.

بازاریابی مستقیم به دلیل اینکه با اشخاص به صورت فردی سر و کار دارد، باید بتواند انگیزه لازم به منظور جذب آن ها ایجاد نماید. این انگیزه می تواند به عنوان پیشنهادات ویژه و یا تخفیف در افراد ایجاد شود. در همه این موارد باید در نظر گرفته شود که همه المان ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس این پیشنهادات داده شوند. در هر صورت باید حتی با دادن این پیشنهادات سودآوری برای برند وجود داشته باشد. پس صاحبان کسب و کار باید بتوانند استراتژی های لازم برای دادن تخفیف و پیشنهاد را پیاده سازی نمایند تا موجب ضرر و زیان نگردند.

  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های بازاریابی رویدادی

در همه بازاریابی ها، بعد از ایجاد زیر ساخت های مناسب بر حسب نوع بازاریابی، تعیین بازار هدف از مهم ترین عوامل می باشد. بازار هدف در واقع گروه خاصی از مخاطبان هستند که می خواهند از کسب و کار شما بهره مند شوند. 
شناسایی دقیق این دسته از مخاطبان، باعث می گردد که بازاریابی دارای بازده بیشتری باشد. در بازاریابی رویدادی نیز این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و اولین گام برای شروع بازاریابی محسوب می گردد. صاحبان کسب و کار در این نوع بازاریابی سعی می کنند با پیدا کردن محل هایی مناسب برای تبلیغات و شناسایی نیاز آن ها، تبلیغ برند در این مکان ها را شروع کرده و چالش هایی را پیش روی مخاطبان قرار دهند.
 به این ترتیب حس کنجکاوی مخاطبان تحریک شده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ شما بیایند. برای مثال، شرکتی که لوازم ورزشی تولید می کند، می تواند با ایجاد یک رویداد ورزشی به تبلیغ برند خود بپردازد یا کسب و کارهایی که محصولاتی به بازار عرضه می کنند، با ارائه نمونه محصول به مردم نظر آن ها را به خود جلب کنند. در نظر داشته باشید که هر نوع کسب و کاری باید خود تشخیص دهد که بهترین استراتژی برای بازاریابی رویدادی برای آن ها چه چیزی است.

  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ و مزایای بازاریابی رویدادی

امروزه به دلیل رقابت بالا در همه کسب و کارها، صاحبان کسب و کار به دنبال دیجیتال مارکتینگ هستند. در کنار بازاریابی سنتی که امروزه کمرنگ تر شده است، روز به روز دیجیتال مارکتینگ از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود. بازاریابی سنتی به دلیل بالا بودن هزینه نسبت به بازده آن و همچنین مورد مخاطب قرار دادن همه مردم و هدفمند نبودن، دیگر با استقبال چندانی روبه رو نیست. از طرفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ، با طراحی سایت در قدم اول و داشتن استراتژی های خاص به راحتی می توان یک بازاریابی موثر و کارا داشت. در کنار تمامی این بازاریابی ها، بازاریابی رویدادی نیز نقشی موثر در تبلیغات برندها دارد.

 در این نوع بازاریابی با جلب نظر گروهی از مخاطبان به صورت رو در رو می توان به تبلیغات برند به صورت خلاقانه پرداخت. افرادی که به سمت بازاریابی رویدادی می روند، با برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و ایجاد پایگاه های تبلیغاتی در قسمت هایی از شهر که می دانند مخاطبان آن ها در آنجا بیشتر هستند، با روش های خلاقانه کسب و کار خود را تبلیغ می نمایند. در این نوع بازاریابی، علاوه بر توضیح خدمات و محصولات، به مشتریان این اجازه را می دهد که به صورت رایگان خدمات و محصولات را تست نمایند. در بازاریابی رویدادی، با ارائه پیشنهادات ویژه به مخاطبان و داشتن استراتژی های خاص، می توان به راحتی مخاطبان را به مشتریانی وفادار تبدیل نمود.

  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

شناخت بازار کسب و کار در دیجیتال مارکتینگ

در دنیای امروزی، به دلیل بالا رفتن رقابت میان کسب و کارهای مختلف، اهمیت دیجیتال مارکتینگ دو چندان شده است.

 صاحبان کسب و کار به دنبال روش های زود بازده برای تبلیغ برند خود هستند.در همه این تبلیغات، لازمه تحقیقات بازار برای کسب و کارها از الویت بالایی برخوردار می باشد. یکی از روش های موثر در دنیای تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ می باشد. با ورود دیجیتال مارکتینگ به بازار کار، تبلیغات شکل دیگری به خود گرفته است.


 صاحبان کسب و کار می توانند با طراحی سایت برای برند خود، توجه افراد زیادی را به برند خود جلب نمایند. برای جذب مشتریان بیشتر، لازم است که صاحبان کسب و کار به دنبال روش های بهینه برای بیشتر دیده شدن در دنیای دیجیتال مارکتینگ باشند. دو روشی که باعث می گردد برندی در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب نماید، تبلیغات در گوگل و خدمات سئو می باشد. 

این دو روش می توانند باعث موفقیت بیشتر برندی در بین رقبای آن شوند. لازمه همه این مقدمات برای تمام کسب و کارها شناخت بازار هدف و جمع آوری گروه خاصی از مخاطبان می باشند تا بتوانند با بازده بالاتری تبلیغات خود را انجام دهند. به این منظور آن ها باید اطلاعات دقیقی از افراد که با برند آن ها سر و کار دارند جمع آوری نموده و به صورت هدفمند در جهت تبدیل آن ها به مشتری های وفادار گام بردارند.

 به منظور گرد آوری این اطلاعات، صاحبان کسب و کار می توانند از تحقیقات کیفی و کمی برای این منظور استفاده نمایند. هر دوی این روش ها به صورت جداگانه دارای نقاط قوت خود می باشند. اما هنگامی که این دو روش با هم تلفیق می شوند، تحقیقات ترکیبی را به وجود می آورند که به افراد برای شناخت بهتر بازار هدف و نیازهای آن ها کمک می نماید و به خوبی می توانند سطح رقابت را در عرصه کسب و کار خود درک نمایند.

  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

چرخه سرچ در دیجیتال مارکتینگ 

  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

مزایای ایمیل مارکتینگ جدید نسبت به روش های سنتی قدیمی :

  • در ایمیل مارکتینگ مدرن، میزان بازگشت سرمایه بواسطه کمیت‌های موجود در پلتفرم‌های ارسال ایمیل‌ها مشخص می‌گردد و کافیست که فرمول محاسبه بازگشت سرمایه را بدانید.
  • در حال حاضر به خاطر شرایط بوجود آمده در ایمیل مارکتینگ و بهبود کیفیت محتواهای تولیدی، بیش از ۵۰٪ کاربران اینترنت ایمیل‌های خود  را چک می‌کنند.
  • در شیوه مدرن ایمیل مارکتینگ، امکان شخصی‌سازی ایمیل‌ها وجود دارد که به میزان زیادی روی اثرگذاری ایمیل‌ها تاثیر گذاشته‌است و همچنین می‌توانید به سادگی اطلاعات دقیق از رفتار کاربران را بدست بیاورید .
  • امکان اتوماتیک کردن ایمیل‌ها باعث شده‌است که کسب‌وکارها راحت‌تر ایمیل ارسال کنند و از طرفی پاسخ دادن به همین شیوه هم به صورت غیرمستقیم سبب افزایش فروش کسب‌وکارها شده‌است.


  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای مدیران

زمانی که خروجی و  بازخورد از برنامه تبلیغاتی و بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنیم قاعدتا به راحتی قادر خواهیم بود بهبود‌ و اصلاحاتی را در در حوزه‌های مختلف آن انجام دهیم و به خروجی که مد نظر داریم نزدیک تر شویم .
یکی از معیار های مهم  تشخیص نرخ سود دهی یا جواب دهی یک تبلغ میزان بودجه گذاشته شده در برابر خروجی هست که ما به دست میاریم.  
نکته دیگر مهم و ضروری برای بسیاری از مدیران و صاحبین کسب‌وکارها جذب مخاطبین و کاربران بازار هدف خود می‌باشد. یعنی آنها تمایل دارند تا تبلیغات و یا آگهی‌شان دقیقا برای کسانی به نمایش در بیاید که نیازمند کالاها و خدمات آنها بوده و در پی آن هستند و این امکان در فضای دیجیتال مارکتینگ مهیا شده است که مدیران و صاحبان کسب‌وکار ها قادر هستند بصورت کاملا هدفمند به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند و دقیقا مشخص کنند تبلیغات و اگهی کسب‌وکارشان برای چه افرادی با چه طیف سنی، سلیقه‌ای، جغرافیایی و …. به نمایش درآید و تخصیص بودجه تبلیغاتی و بازاریابی بصورت کاملا هدفمند انجام گیرد.



  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

ضرورت آموزش دیجیتال مارکتینگ برای مدیران چیست ؟

شما برای دانستن اینکه اهداف و برنامه هایتان تا چه میزان درست پیش رفته است نیاز به نرم افزار های تحلیل دیجیتال مارکتینگ دارید که تماما موجود هستند و مدیران می توانند از آن استفاده کنند این امکانی است که قبلا در بازاریابی های سنتی وجود نداشت اما الان در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد بطور مثال تبلغات بنری که درسطح شهر بزرگزار می شد خیلی کلی بود و دقیقا مشخص نبود چه قشری از جامعه آن ها را خواهند دید و خروجی کار تا چه میزان مورد قبول است .


  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

خدمات دیجیتال مارکتینگ 

استفاده بهینه از دیجیتال مارکتینگ ، می تواند سیر مناسبی را جهت گسترش یک کسب و کار در اینترنت ایجاد نماید. به عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد بستری حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه گفته می شود. برخی از مواردی که به دیجیتال مارکتینگ  مرتبط هستند شامل موارد زیر است  :

بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای

بازاریابی چریکی

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی  و بازاریابی محتوا

در ادامه جزییات بیشتری در مورد انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را بررسی خواهیم کرد.

  • yalda cms
  • ۰
  • ۰

معرفی تکنیکهای نوین دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به استفاده از رسانه‏ های جدید گفته می شود  که این بازاریابی دیجیتال بسیار به روز بوده و نیازمند بستر اینترنت می باشد اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است. در واقع به  گفت به تمام فعالیتهایی که به منظور ارائه  محصول، خدمات بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد به نوعی  دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. در مقایسه دیجیتال مارکتینگ با بازار سنتی ، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند  وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین خروجی را دریافت نمایند .

  • yalda cms